5.8.09

Pemilik Google Membeli Jet Pejuang

H211 LLC yang merupakan salah sebuah anak syarikat milik Google.Inc. telah dilaporkan membeli sebuah jet pejuang ringan jenis Dornier Alpha Jet 1982. H211 LLC juga memiliki beberapa pesawat yang kerap digunakan oleh pemilik Google iaitu Larry Page dan Sergey Brin.

Dilaporkan bahawa H211 LLC telah berjaya mendapatkan hak untuk beroperasi dari sebuah pengkalan udara yang jaraknya hanyalah 10 minit dari ibupejabat Google berdekatan dengan San Francisco Bay, California. Yang lebih menarik di sini ialah pengkalan udara tersebut bukanlah sebuah pengkalan udara biasa tetapi ia adalah Moffett Field yang di miliki oleh NASA.

Tiada sesiapa boleh mendaratkan pesawat peribadi mereka di Mofett Field yang bersebelahan dengan Silicone Valley. Terlalu ramai ‘hi-tech billionaire’ yang cuba mendapatkan hak untuk mendaratkan pesawat peribadi mereka di situ, malangnya gagal disebabkan pengkalan tersebut dimiliki oleh NASA yang mempunyai peraturan yang terlalu ketat..

Anda bayangkan betapa hebatnya kedua-dua pemilik Google ini sehingga berjaya memiliki keistimewaan yang cukup sukar untuk dimiliki oleh billionaire yang lain.

Jika kita sorot kembali sejarah Google, ianya bermula dari Januari 1996 yang dijadikan projek kajian oleh Larry Page dan kemudiannya disertai oleh Sergey Brin yang mana mereka berdua merupakan pelajar PhD. Stanford University, California. Pada September 1998, mereka menubuhkan Google Inc. dan beroperasi dari garaj kereta seorang dari rakan mereka di Menlo Park, California. Pada 19hb Ogos 2004, Google Inc. di anggarkan bernilai USD$23 Billion.

Motivasi
Saya selalu membayangkan bagaimana mereka ini berjaya menempah kejayaan yang amat luar biasa. Bermula dari sebuah garaj kereta rumah rakan mereka akhirnya dalam masa 6 tahun syarikat mereka bernilai berbillion-billion dolar.

Adakah mereka ini memang telah ditakdirkan untuk lahir dan kaya?

Atau

Adakah mereka ini sebenarnya mencipta jalan kekayaan mereka sendiri?

Adakah semua ini tuah nasib atau mereka yang mencipta nasib mereka sendir?

Saya sentiasa berkata kepada diri saya sendiri, jika mereka boleh melakukannya mengapa saya tidak dan mengapa juga anda tidak boleh.

Adakah kita harus bersandar kepada nasib semata-mata atau terus menjadi mangsa program-program ‘scam’ cepat kaya…wang bergolek sambil tonton Astro…

Sedar atau tidak setiap manusia yang dijadikan Tuhan mempunyai kehebatan masing-masing, masalahnya adakah anda sedari kehebatan diri anda sendiri?

Renung-renungkan lah…. nk berjaya seperti beliau klik sini

Related Posts by Categories



0 comentarios:

Publicar un comentario

 

Salam persahabatan Sila masukkan maklumat anda

Name
Email
No.Tel

Acerca de mí

Mi foto
Marang, Terengganu, Malaysia

Followers

Grey Floral ©  Copyright by abi arwa's blog.com | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks